Stel je voor: je hebt een website met goede producten, maar er komen weinig bestellingen binnen doordat er weinig verkeer op je website is. Niet de bedoeling van je website. Je wilt een beter conversiepercentage op je website zodat je uiteindelijk meer bestellingen binnen gaat halen. Er is een makkelijke manier om die conversie te verhogen.

Je kunt twee soorten verkeer generen via Google. Betaald verkeer, bekend als Search Engine Advertising (SEA), en organisch verkeer wat bekend is als Search Engine Optimalization (SEO). In deze volgorde worden de zoekresultaten ook weergeven in de zoekresultaten. Wanneer jij een populaire zoekterm in de zoekbalk van Google invoert en vervolgens op enter drukt, komen er allerlei websites naar voren. Bovenaan zul je altijd de websites te zien krijgen waar ‘’Advertentie’’ voor staat. Dit zijn de websites die deze plaats simpelweg kopen van Google. Wie het meeste betaalt, staat bovenaan in de zoekresultaten. Na alle advertenties krijg je de ‘gewone’ zoekresultaten. Deze websites concurreren met elkaar om de hoogste positie te behalen bij die zoekterm, net als bij de betaalde zoekresultaten. Het enige verschil is dat er voor die gewone zoekresultaten niet betaald wordt aan Google. Google vraagt hier geen geld voor, wat in feite betekent dat je het volledig gratis zou kunnen doen, als je er verstand van hebt.

Als het gratis is, waarom doet iedereen het dan niet?

Dat organische verkeer is gratis te generen in Google als je weet hoe je je website, en de pagina’s waaruit de website is opgebouwd, kunt optimaliseren. Dit is namelijk een heel apart vak waar mensen gespecialiseerd in zijn. Bij het optimaliseren van een website komen namelijk een hele boel ingewikkelde zaken kijken.

Het is dan ook het makkelijkst om je website door een conversie optimalisatie specialist of conversie optimalisatie bureau te laten optimaliseren. Zij weten precies wat ze kunnen doen om zo snel, en dus goedkoop, mogelijk het doel te behalen. Het doel om zo veel mogelijk verkeer op jouw website te generen voor zo min mogelijk geld. Maar waarom kost het dan tóch geld? Het kost geld omdat de SEO-specialist ook geld moet verdienen aan de werkzaamheden die hij/zij verricht. Het doel van deze specialisten is echter wel jou de investering die je doet terug te laten verdienen. Je kunt het zo zien dat jij een bepaald uurtarief betaalt voor de werkzaamheden die de specialist verricht. In het begin zal het je meer gaan kosten dan dat het je oplevert, maar op ten duur wordt er door die eerdere werkzaamheden en het bijhouden van de optimalisatie heel veel verkeer gegenereerd waardoor het uiteindelijk omdraait. Je haalt er meer uit dan dat het je kost waardoor je ook de eerdere investeringen weer terugverdient.

Ben jij op zoek naar mogelijkheden om meer verkeer te generen door middel van conversie optimalisatie? Ga dan direct online op zoek naar een SEO consultant, een conversie optimalisatie bureau of een conversie optimalisatie specialist en bekijk de mogelijkheden voor jouw website.